Primátor mesta
Mgr. Rastislav Henek – primátor mesta Púchov
sekretariát primátora
tel.: 042 46508 64, e-mail: sekretariat@puchov.sk
Božena Sádecká, vedúca sekretariátu, tel.: 042 46508 64, e-mail: sekretariat@puchov.sk
Mgr.Peter Panvica, asistent primátora, tel.:042 46508 34, e-mail: peter.panvica@puchov.sk
Úlohy primátora mesta vyplývajú z ustanovení § 13 zákona o obecnom zriadení:
- zvoláva a vedie zasadnutia mestského zastupiteľstva a mestskej rady a podpisuje ich uznesenia,
- vykonáva správu mesta,
- zastupuje mesto vo vzťahu k štátnym orgánom, k právnickým a fyzickým osobám,
- zastupuje zo zákona mesto Púchov v obchodných spoločnostiach, ktoré mesto vlastní alebo v nich má podiel : MESTSKÝ BYTOVÝ PODNIK, s.r.o., Podnik technických služieb mesta, s.r.o., MŠK Púchov s.r.o., MEDIAL Púchov, s.r.o., Autobusová doprava Púchov, a.s., Považská vodárenská spoločnosť, a.s., FIN.M.O.S., a.s.
- rozhoduje vo všetkých veciach správy mesta, ktoré nie sú zákonom alebo štatútom mesta vyhradené mestskému zastupiteľstvu,
- je štatutárnym orgánom v majetkovoprávnych vzťahoch mesta,
- je štatutárnym orgánom v pracovnoprávnych vzťahoch zamestnancov mesta,
- je správnym orgánom v administratívnych vzťahoch.
Vnútorné oddelenie
Ing. Edita Kucejová
vedúca oddelenia
tel.: 042 46508 33, e-mail: edita.kucejova@puchov.sk
Organizačne riadi prácu MsÚ a orgánov samosprávy, spracúva základné vnútorné predpisy mesta a mestského úradu a v spolupráci s jednotlivými oddeleniami spolupôsobí pri vypracovaní iných noriem orgánov mesta, primátora a zodpovedá za ich súlad s právnymi predpismi. Pripravuje rokovania orgánov mesta-mestského zastupiteľstva, mestskej rady. Vyhotovuje zápisnice, uznesenia, výpisy z uznesení a realizuje styk s poslancami MsZ a s výbormi výborov miestnych častí. Pôsobí ako matričný úrad. Vedie evidenciu obyvateľstva, budov, domov , bytov a jednotlivých objektov v meste. Pôsobí ako ohlasovací orgán pre hlásenie pobytu občanov. Spracováva vstupy a výstupy pre technické spracovanie registra obyvateľov. Pripravuje rozhodnutie primátora o pridelení súpisných čísiel domov a ich zmien.Zabezpečuje činnosti súvisiace so všetkými voľbami do jednotlivých orgánov. Zabezpečuje činnosti súvisiace so sčítaním ľudu, domov a bytov. Pôsobí ako správca budovy mestského úradu a všetkých budov výborov miestnych častí a požiarnych zbrojníc. Plní úlohy na úseku obrany a ochrany obyvateľstva mesta. Úlohy na úseku bezpečnosti práce,požiarnej ochrany. Zabezpečuje spisovú službu, informačnú službu, prevádzku budovy úradu, údržbu, nákup kancelárskych, pracovných prostriedkov. Na základe dožiadania orgánov a organizácií vypracováva informácie o občanoch,ktorí majú trvalý pobyt v meste. Plní úlohy a činosti vyplývajúce zo zamestnávateľskej funkcie pre pracovníkov MsÚ,MsP a funkcionárov mesta.
Kontakt
Ing. Edita Kucejová, vedúca oddelenia, tel.: 042 46508 33, e-mail: edita.kucejova@puchov.sk
Ing. Jana Savarová, matrika, tel.: 042 46508 88, e-mail: jana.savarova@puchov.sk
Eva Drahniaková, matrika, tel.: 042 46508 88, e-mail: eva.drahniakova@puchov.sk
Ľubica Okrajková, informátorka mestského úradu, tel.: 042 46508 11
Milan Rybárik, informátor mestského úradu, tel.:042 46508 11
Lenka Bizoňová, podateľňa a pokladňa, tel.: 042 46508 29, e-mail: lenka.bizonova@puchov.sk
Andrea Hradňanská, evidencia obyvateľov, tel.: 042 46508 22 e-mail: andrea.hradnanska@puchov.sk
Jana Trníková, hlavná pokladňa, evidencia obyvateľov, tel.: 042 46508 15, e-mail: jana.trnikova@puchov.sk
Sylvia Kupčíková, civilná a požiarna ochrana, tel.: 042 46508 14, e-mail: sylvia.kupcikova@puchov.sk
Mgr. Ľuboš Filko, správca počítačovej siete, tel.: 042 46508 40, e-mail: lubos.filko@puchov.sk
Emília Palmeová, mzdové účtovníctvo, tel.: 042 46508 38, e-mail: emilia.palmerova@puchov.sk
Ivana Lysá, personalistika, tel.: 042 46508 38, e-mail: ivana.lysa@puchov.sk
Oddelenie dopravy a služieb
Mária Fedorová
vedúca oddelenia
tel.: 042 46508 16, e-mail: maria.fedorova@puchov.sk
Doprava
– Miestne komunikácie, rozkopávky, dopravné značenie, cestná zeleň popri MK, odvolacie konania na úseku dopravy.
Obchod
– na otvorenie prevádzky, povolenia občanom na predaj výrobkov – ambulantný predaj Koordinácia Podniku tech. Služieb mesta. Verejné obstarávanie.
Služby
– evidencia súkromných podnikateľov, register súkromných podnikateľov.
Bytová agenda
– evidencia žiadostí o pridelenie bytu, evidencia žiadostí o výmenu bytu.
Nebytová agenda
– evidencia žiadostí na NP, evidencia nájomných zmlúv.
Poľnohospodárstvo, vodné a lesné hospodárstvo
– osvedčenia súkromne hospodáriacim roľníkom, evidencia chovateľov včiel, ydávanie rybárskych lístkov, zimná údržba ciest, výstavy cestovného ruchu, spracováva cestovný poriadok MAD.
Organizovanie akcií poriadaných MsÚ.
Kontakty
Jana Filová – bytové, nebytové priestory, rybárske lístky
tel. : 042/4650817, e-mail: jana.filova@puchov.sk
Miroslava Bajzová – jarmoky, ambulantný predaj, otváracie hodiny v prevádzkach, pripomienky k MAD, informácie pre turistov
tel: 042/4650817, e-mail: miroslava.bajzova@puchov.sk
Juraj Drocár – rozkopávkové povolenia, doprava, parkovacie automaty
tel.: 042/4650818, e-mail: mh@puchov.sk
Nadežda Rigová – predaj parkovacích kariet
tel.: 0908-783176, e-mail: nadezda.rigova@puchov.sk
Oddelenie výstavby a životného prostredia
Ing. arch. Daniela Šicová
vedúca oddelenia, architekt mesta
tel.: 042 / 46 508 28
e-mail: daniela.sicova@puchov.sk
Ing. Ivana Mikušcová – odborný referent pre granty, VO
tel.: 042 / 46 508 36, e-mail: ivana.mikuscova@puchov.sk
Peter Baštuga, stavebný dozor,
tel.: 042 46508 24, e-mail: peter.bastuga@puchov.sk
Ing.Ingrid Kováčiková, stavebný úrad,
tel.: 042 46508 46, e-mail: ingrid.kovacikova@puchov.sk
Zdena Hozdeková, stavebný úrad,
tel.: 042 46508 13, e-mail: zdena.hozdekova@puchov.sk
Ing.Ladislav Molitor, stavebný úrad,
tel.: 042 46508 23, e-mail: ladislav.molitor@puchov.sk
Mgr.Martina Knížatová, životné prostredie,
tel.: 042 46508 45, e-mail: martina.knizatova@puchov.sk
Ing.Martina Jankurová, ŠFRB,
tel.: 042 46508 45, e-mail: martina.jankurova@puchov.sk
Helena Jakubeková, technická príprava, reklamné zariadenia,
tel.: 042 46508 32, e-mail: helena.jakubekova@puchov.sk
Realizácia stavieb v investorstve mesta, príprava projektovej dokumentácie, s technickou a legislatívnou činnosťou.
Stavebný dozor – koordinácia stavebných prác a investičných akcií na území mesta a mestských častí.
Verejné obstarávanie zákaziek na dodanie tovaru, poskytnutie služieb a uskutočňovanie stavebných prác v súlade so zákonom, vrátane elektronických aukcií.
Granty, dotácie a úvery – príprava projektov a žiadostí pre čerpanie finančnej pomoci z EÚ, grantov, úverov, dotácií, implementácia a riadenie získaných projektov.
Architekt mesta – správa územnoplánovacej dokumentácie všetkých stupňov, zabezpečovanie doplnkov ÚPD, schvaľovanie PD novorealizovaných stavieb, záväzné stanoviská mesta, vyjadrenia a posudky.
Stavebný poriadok – vydávanie územných rozhodnutí, stavebných povolení a kolaudácií, ohlásenia drobných stavieb, stavebných úprav, vydávanie súhlasov, vodohospodárske drobné stavby, prípojky na inžinierske siete. Rozhodnutia o reklamných a informačných zariadeniach, potvrdenia o existencií stavieb.
Životné prostredie – výruby a údržba drevín – rozhodnutia, ochrana ovzdušia – malé zdroje znečistenia, poplatky za znečistenie ovzdušia – rozhodnutia, správa verejnej zelene, riešenie skládok odpadu – prevencia, likvidácia komunálneho odpadu.
Štátny fond rozvoja bývania – vybavovanie žiadostí o poskytnutie podpory zo Štátneho fondu rozvoja bývania na kompletnú obnovu (zateplenie, statické poruchy, obnova spoločných častí a zariadení), výstavbu, kúpu, nájom objektov na bývanie. Bližšie informácie o tlačivách žiadosti nájdete na interntovej stránke www. sfrb.sk.
Oddelenie školstva a sociálnych vecí
Mgr. Viera Češková
vedúca oddelenia
Úsek školstva
Mesto zriaďuje a ruší základné školy a školské zariadenia – vytvára podmienky na plnenie povinnej školskej dochádzky – v oblasti investícií zostavuje plán a rozpočet pre školy a školské zariadenia, ktoré zriaďuje – vykonáva správu škôl a školských zariadení na uskutočnenie výchovno-vzdelávacieho procesu – vykonáva kontrolu hospodárenia školy s finančnými a materiálnymi prostriedkami – zabezpečuje podmienky na stravovanie detí a žiakov -vykonáva štátnu správu v prvom stupni vo veciach neplnenia povinnej školskej dochádzky a v druhom stupni vo veciach ZŠ, ZUŠ a školských zariadení, ktorých je zriaďovateľom a v ktorých rozhodol riaditeľ v prvom stupni – obec všeobecno-záväzným nariadením určuje školské obvody – spracúva a poskytuje informácie v oblasti výchovy a vzdelávania – vybavuje sťažnosti, podnety a petície občanom a zákonných zástupcov žiakov škôl a školských zariadení – schvaľuje návrhy zmlúv o nájme školských budov a miestností, ktorých je zriaďovateľom – eviduje, predkladá na schválenie žiadosti o poskytnutie mestského štipendia, vedie agendu jeho vyplácania a archivuje materiály.
Spoločný školský úrad (SŠÚ) Púchov, Štefánikova 821/21, 020 01 Púchov pre obce:
Dolné Kočkovce, Záriečie, Lysá pod Makytou, Lazy pod Makytou, Lúky, Streženice, Horovce, Dohňany, Visolaje.
Vznik školského úradu: 1. júla 2004, rozhodnutím Krajského školského úradu Trenčín, ktorým potvrdzuje Mesto Púchov ako Školský úrad.
Vytvorenie SŠÚ: zmluvami o spolupráci vyššie uvedených obcí v oblasti školstva a o stanovení podmienok o zriadení SŠÚ (v zmysle zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov).
Počet základných škôl: 8
Počet základných škôl s materskými školami: 5
Počet odborných zamestnancov SŠÚ: 1
Náplň činnosti odborného zamestnanca stanovuje Zákon NR SR č. 596/200 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Smernica č.7/2004-E, ktorou sa určuje vzorová náplň činnosti obcí ako školských úradov a samosprávnych krajov zabezpečujúcich prenesený výkon štátnej správy na úseku školstva na orgány územnej samosprávy.
Odborný zamestnanec školského úradu:
- vykonáva štátnu správu v druhom stupni vo veciach, v ktorých v prvom stupni rozhodol riaditeľ základnej školy,
- kontroluje dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania s výnimkou kontroly podľa § 13 (ŠŠI) a v oblasti školského stravovania,
vydáva organizačné pokyny pre riaditeľov, najmä organizačné pokyny na príslušný školský rok, - poskytuje odbornú a poradenskú činnosť školám a školským zariadeniam,
zabezpečuje ekonomické činnosti podľa platnej legislatívy, štatistiku a výkazníctvo,
spolupracuje pri činnostiach a plnení úloh vyplývajúcich z vnútorných dokumentov úradu, - spolupracuje s inštitúciami podieľajúcimi sa na výchove a vzdelávaní,
spracováva materiály podľa požiadaviek samosprávy, - iné oblasti činností podľa potrieb a pokynov v súlade so zákonom č. 596/2003 Z.z. a zákonom č. 597/2003 Z.z.
Úsek sociálnych vecí a sociálnych služieb
zabezpečuje
- sociálne – právne poradenstvo pre občanov
- sociálnu činnosť v teréne vrátane poskytovania opatrovateľskej služby občanom mesta, ktorí sú na túto sociálnu službu odkázaní
- metodicky usmerňuje opatrovateľskú službu
- v zmysle zákona o soc. službách vykonáva sociálnu posudkovú činnosť na účely posúdenia odkázanosti fyzickej osoby na sociálnu službu a opätovné posúdenie odkázanosti na soc. službu po zmene zdravotného stavu fyzickej osoby
- vyhotovuje komplexný posudok fyzickej osoby o odkázanosti na sociálnu službu
- a vydáva rozhodnutie o odkázanosti na opatrovateľskú službu, rozhodnutie o odkázanosti na soc. službu v zariadení opatrovateľskej služby, rozhodnutie o odkázanosti na soc. službu v zariadení pre seniorov, rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu po zmene stupňa odkázanosti
- kompletizuje žiadosti klientov pre posúdenie odkázanosti na soc. službu do domácnosti a do zariadenia pre seniorov, žiadosti s vybranými diagnózami do domova sociálnych služieb posiela na TSK do Trenčína, po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia o odkázanosti na soc. službu kompletizuje klientovi žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní služby v danom zariadení
- plní úlohu osobitného príjemcu prídavkov na deti v spolupráci s ÚPSVaR
pripravuje
- podklady pre uzatvorenie zmluvy a vystavuje zmluvu medzi poskytovateľom a prijímateľom soc. služby, dodatky k zmluvám v súvislosti so zmenou úhrady, dohodu o ukončení platnosti zmluvy pri zastavení soc. služby
- podklady k vyhotoveniu pracovnej zmluvy pre opatrovateľov – vedenie personálnej agendy opatrovateliek, platové zaradenie opatrovateliek podľa tabuliek, dohody o zmene pracovnej zmluvy, ukončenie výkonu OS
- podklady k výplatám pre mzdovú učtáreň
- podklady k úhradám za opatrovateľskú službu pre finančnú učtáreň
- podklady k stravným lístkom pre opatrovateľky podľa nároku zo zákona
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní alebo zamietnutí jednorazových dávok v hmotnej núdzi a mimoriadnych dávok občanom mesta,
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní alebo zamietnutí podpory pri narodení dieťaťa
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní mestského štipendia
- podklady pre uplatnenie si príspevku na stravný lístok v školských zariadeniach pre dôchodcov, invalidných dôchodcov
- vykonáva v určitých prípadoch funkciu procesného opatrovníka v konaní OS
vedie
- evidenciu úhrad občanov za OS a vykonáva mesačne kontrolu odvedenej finančnej hotovosti a stanoveného predpisu úhrad od občanov za daný mesiac
- evidenciu prijímateľov sociálnej služby
- spisovú dokumentáciu opatrovaných občanov
spolupracuje
- s občianskymi združeniami, cirkevnými a charitatívnymi organizáciami, vyhľadáva ťažko zdravotne postihnutých a starých občanov, žijúcich v nepriaznivých podmienkach,
- so zariadeniami pre seniorov pri zabezpečovaní sociálnych služieb občanom mesta
- s posudkovým lekárom pri predkladaní podkladov na spracovanie posudku o odkázanosti občana na sociálnu službu,
- s príslušnými inštitúciami a ďalšími relevantnými subjektmi, realizuje konzultácie s odborníkmi a sprostredkováva informácie medzi občanom a inštitúciami v obci, ale i v rámci územných obvodov príslušných orgánov – obecný úrad, úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, školy a školské zariadenia, zdravotné zariadenia a ďalšie štátne a verejné inštitúcie,
- s úradom práce, sociálnych vecí a rodiny
sprostredkúva
- aktivity a opatrenia zamerané na riešenie zdravotno-sociálnej situácie na preklenutie nepriaznivej sociálnej situácie občana, hospitalizácia občana na oddelení nemocnice, zapojenie agentúry ošetrovateľskej starostlivosti do domáceho ošetrovania opatrovaného občana
- nevyhnutnú pomoc občanom dočasne bez prístrešia, ich umiestnenie v útulku
riadi a kontroluje - úroveň poskytovania sociálnej služby v zmysle platnej legislatívy
- koordinuje a riadi zamestnancov opatrovateľskej služby
vybavuje
- dožiadania orgánov štátnej správy v oblasti sociálnych vecí,
- agendu súvisiacu s hláseniami v sociálnej oblasti a vyhotovením ročných výkazov,
koordinuje
- činnosti súvisiace s umiestnením občanov v štátnych zariadeniach sociálnych služieb i v zariadeniach neštátneho charakteru
- komunitnú prácu , a to mapuje lokalitu obce, zber demografických údajov, analýzu potrieb občanov lokality a využitie podkladov, najmä pre operatívne stanovenie cieľov svojej práce v krátkodobom a dlhodobom horizonte,
- vyhľadávanie občanov, ktorým treba poskytnúť sociálnu pomoc; pracuje s komunitou v jej prirodzenom prostredí,
- základné poradenstvo ( zisťuje osobnú , rodinnú a sociálnu anamnézu) a poskytuje občanovi individuálnu pomoc
- spolupôsobí pri riešení sociálnych problémov občanov a poskytovaní sociálnej pomoci
Úsek kultúry
zabezpečuje
- a spolupracuje s kultúrnymi, spoločenskými, náboženskými, charitatívnymi a športovými organizáciami
- vysielanie v miestnych rozhlasoch
- vedie agendu v zmysle zákona č. 171/2005 Z.z., o hazardných hrách a o zmene a doplnení neskorších predpisov
- eviduje akcie s hudobnou produkciou
- eviduje vykonávanie verejných zbierok v meste
- vedenie kroniky a pamätnej knihy mesta
- činnosť mestskej knižnice, mestského múzea
- evidenciu stávkových kancelárií na území mesta Púchov a sleduje úhradu výťažku z prevádzky stávkových kancelárií,
- zverejňovanie oznamov mesta a propagáciu usporiadaných akcií, výstav
- organizáciu akcií Zboru pre občianske záležitosti
- evidenciu návrhov na udelenie ocenení mestom.
Kontakty
Mgr. Viera Češková – vedúca oddelenia
042/46 508 27, skolstvo@puchov.sk
Mgr. Ivana Vančová – oblasť sociálnych vecí a soc. služieb
042/46 508 35, ivana.vancova@puchov.sk
Mária Hořelicová – oblasť sociálnych vecí a soc. služieb, opatrovateľská služba
042/46 508 49, maria.horelicova@puchov.sk
Vlasta Kozáková, oblasť PAM materských škôl, finančné operácie
042/46 508 43, vlasta.kozakova@puchov.sk
Mgr. Adriána Michalcová – školský úrad
042/46 508 48, adriana.michalcova@puchov.sk
Mgr. Martina Kalmová – kultúra, ZPOZ, správca Župného domu
042/46 508 43, martina.kalmova@puchov.sk